Wizz Air szaleje! Ogłosił dzisiaj aż 31 nowych tras!
Rano 11 połączeń na Cypr, popołudniu – ogłoszenie nowej bazy na lotnisku Malpensa w Mediolanie i 20 nowych połączeń z Włoch. Wizz Air nie zwalnia tempa i chce wykorzystać słabość swoich rywali – w tym przypadku bać powinna się przede wszystkim Alitalia.
Zdążyliśmy już trochę odwyknąć w ostatnich miesiącach od informowania o nowych trasach przewoźników, a tu okazuje się, że Wizz Air postanowił nadrabiać zaległości. Czwartek przewoźnik rozpoczął od ogłoszenie nowej bazy w cypryjskiej Larnace, gdzie linia od lipca zbazuje 2 Airbusy A320 i uruchomi 11 nowych połączeń. Oprócz opisywanej już przez nas trasy z Wrocławia do Larnaki, Wizz Air poleci też z Cypru do Aten, Salonik, Billund, Kopenhagi, Dortmundu, Memmingen, Karlsruhe/Baden Baden, Salzburga, Suczawy i Turku.
Jak się jednak okazało, była to jedynie przygrywka przed głównym daniem dnia, bo popołudniu Wizz Air zaskoczył jeszcze mocniej – linia ogłosiła bowiem, że od lipca uruchomi bazę operacyjną na mediolańskim lotnisku Malpensa, gdzie zbazuje 5 samolotów i uruchomi aż 20 nowych tras!
Będą to połączenia do następujących miast:
– Londyn Luton
– Eindhoven
– Fuerteventura
– Gran Canaria
– Menorka
– Teneryfa
– Walencja
– Ateny
– Korfu
– Rodos
– Santorini
– Saloniki
– Zakyntos
– Reykjavik
– Lizbona
– Porto
– Prisztina
– Marrakesz
– Tallinn
– Tel Awiw.
Większość tras ma wystartować 3 lipca (z wyjątkiem Walencji, Porto i Tel Awiwu – 17 lipca oraz Fuerteventury – start 31 lipca). Częstotliwości lotów wahają się od 2-3 w tygodniu do codziennych połączeń (Tel Awiw, Londyn, Eindhoven, Walencja).
– To nie jest z naszej strony oportunistyczny ruch, tylko długofalowy projekt. Północne Włochy, które przyciągają mnóstwo pasażerów biznesowych oraz turystycznych, zasługują na to – powiedział Jozsef Varadi.
Jak dodał, to nieprawda, że ludzie spisali na straty tegoroczne wakacje i szykują się już do odpoczynku w przyszłym roku.
– Widzimy na podstawie różnych danych, że głód podróżowania jest bardzo duży – powiedział Varadi.
Tak duża ofensywa Wizz Aira we Włoszech oznacza problem dla Alitalii, która niedawno dostała kolejną szansę na uratowanie się przed bankructwo i zrenacjonalizowana planuje wznowić operacje i odzyskać rentowność. To ważne, bo Malpensa to druga najważniejsza baza narodowego przewoźnika Włoch.
Jak donosi Twitter, Varadi pytany podczas konferencji o Alitalię, miał powiedzieć, że linia tak naprawdę powinna zbankrutować już 10 lat temu.
źródło: fly4free.pl