AktualnościNowości

Wizz Air szaleje! Ogłosił dzisiaj aż 31 nowych tras!

Rano 11 połączeń na Cypr, popołudniu – ogłoszenie nowej bazy na lotnisku Malpensa w Mediolanie i 20 nowych połączeń z Włoch. Wizz Air nie zwalnia tempa i chce wykorzystać słabość swoich rywali – w tym przypadku bać powinna się przede wszystkim Alitalia.

Zdążyliśmy już trochę odwyknąć w ostatnich miesiącach od informowania o nowych trasach przewoźników, a tu okazuje się, że Wizz Air postanowił nadrabiać zaległości. Czwartek przewoźnik rozpoczął od ogłoszenie nowej bazy w cypryjskiej Larnace, gdzie linia od lipca zbazuje 2 Airbusy A320 i uruchomi 11 nowych połączeń. Oprócz opisywanej już przez nas trasy z Wrocławia do Larnaki, Wizz Air poleci też z Cypru do Aten, Salonik, Billund, Kopenhagi, Dortmundu, Memmingen, Karlsruhe/Baden Baden, Salzburga, Suczawy i Turku.

Jak się jednak okazało, była to jedynie przygrywka przed głównym daniem dnia, bo popołudniu Wizz Air zaskoczył jeszcze mocniej – linia ogłosiła bowiem, że od lipca uruchomi bazę operacyjną na mediolańskim lotnisku Malpensa, gdzie zbazuje 5 samolotów i uruchomi aż 20 nowych tras!

Będą to połączenia do następujących miast:

– Londyn Luton

– Eindhoven

– Fuerteventura

– Gran Canaria

– Menorka

– Teneryfa

– Walencja

– Ateny

– Korfu

– Rodos

– Santorini

– Saloniki

– Zakyntos

– Reykjavik

– Lizbona

– Porto

– Prisztina

– Marrakesz

– Tallinn

– Tel Awiw.

Większość tras ma wystartować 3 lipca (z wyjątkiem Walencji, Porto i Tel Awiwu – 17 lipca oraz Fuerteventury – start 31 lipca). Częstotliwości lotów wahają się od 2-3 w tygodniu do codziennych połączeń (Tel Awiw, Londyn, Eindhoven, Walencja).

– To nie jest z naszej strony oportunistyczny ruch, tylko długofalowy projekt. Północne Włochy, które przyciągają mnóstwo pasażerów biznesowych oraz turystycznych, zasługują na to – powiedział Jozsef Varadi.

Jak dodał, to nieprawda, że ludzie spisali na straty tegoroczne wakacje i szykują się już do odpoczynku w przyszłym roku.

– Widzimy na podstawie różnych danych, że głód podróżowania jest bardzo duży – powiedział Varadi.

Tak duża ofensywa Wizz Aira we Włoszech oznacza problem dla Alitalii, która niedawno dostała kolejną szansę na uratowanie się przed bankructwo i zrenacjonalizowana planuje wznowić operacje i odzyskać rentowność. To ważne, bo Malpensa to druga najważniejsza baza narodowego przewoźnika Włoch.

Jak donosi Twitter, Varadi pytany podczas konferencji o Alitalię, miał powiedzieć, że linia tak naprawdę powinna zbankrutować już 10 lat temu.

źródło: fly4free.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *