Wizz Air potrącał sobie prowizje od wypłaty odszkodowań dla pasażerów! Teraz muszą przestać
Linia Wizz Air nielegalnie obciążała dodatkową opłatą pasażerów, którzy składali wniosek o odszkodowanie za pośrednictwem specjalizujących się w tym firm – orzekł sąd w Berlinie.
Jak czytamy w serwisie „Frankfurter Allgemeine Zeitung”, wyrok nie jest prawomocny. Sprawa jest jednak bardzo ciekawa i dotyczy odszkodowań za opóźnione i odwołane z winy przewoźnika połączenia. Na czym polega problem? Jak czytamy w „FAZ”, w myśl regulaminu przewoźnika to sam pasażer musi złożyć wniosek do linii lotniczej o odszkodowanie. Jeśli jednak osoba poszkodowana zdecyduje się na pośrednictwo firmy wyspecjalizowanej w odzyskiwaniu odszkodowań, Wizz Air… doliczy w tej sytuacji dodatkową opłatę, którą odejmie sobie od należnej nam kwoty odszkodowania.
Sąd w Berlinie uznał, że tego typu zapisy łamią prawo i nakazał Wizz Airowi zaprzestania takich praktyk. Choć Wizz Air ma jeszcze prawo odwołać się od tego wyroku.
Nie da się ukryć, że pośrednicy są solą w oku linii lotniczych, bo wśród pasażerów domaganie się odszkodowania od przewoźnika wciąż nie jest powszechne. Linie lotnicze twierdzą przy tym, że optymalnie byłoby, gdyby pasażer sam składał wniosek o odszkodowanie. Z drugiej strony – chyba każdy z nas doskonale wie, jak czasem przewoźnicy potrafią utrudnić życie pasażerom w związku z wypłatą odszkodowania, więc koło się zamyka. Jest też jednak jeszcze jedna strona – akurat Wizz Air na tle innych przewoźników ma bardzo sprawny system zgłaszania wniosków i wypłaty odszkodowań.
„FAZ” informuje, że niemieckie sądy w przeszłości wydawały wyroki w podobnych sprawach przeciw takim liniom jak Ryanair czy Lauda.
źródło: fly4free.pl