Wielki raport Polskiej Izby Turystyki. Wiemy już wszystko o tegorocznych wakacjach Polaków!
le płaciliśmy za wakacje w tym sezonie? Dokąd najchętniej wyjeżdżaliśmy? Ilu z nas zdecydowało się spędzić wakacje w Polsce, ilu za granicą, a nawet ile bonów turystycznych wykorzystano w tym czasie? Raport Polskiej Izby Turystyki podsumowuje tegoroczny sezon, a jak to zwykle bywa – niespodzianek nie brakuje.
Najnowszy raport „Zagraniczne wakacje Polaków 2021” został stworzony przez Polską Izbę Turystyki we współpracy z trzema dużymi portalami agregującymi oferty biur podróży – wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Badanie kompleksowo przedstawia zachowania i wybory Polaków w trakcie tegorocznego sezonu letniego.
Polska? Bardzo chętnie!
Jeśli dużo podróżujecie i otaczacie się podobnymi ludźmi, możecie mieć wrażenie, że podróże są czymś absolutnie powszechnym, a najchętniej wybieramy kierunki zagraniczne. Tymczasem nic bardziej mylnego. Z badania UCE Research wynika, że na urlop dłuższy niż 5 dni wyjechało 56,3 proc. z nas. I bezapelacyjnie królowały wyjazdy w Polsce. W obrębie naszego kraju wypoczywało 81,2 proc. wszystkich urlopowiczów. Mniej niż co piąty z osób (18,8 proc.), które w ogóle wyjechały na taki urlop, zdecydował się na wyjazdy zagraniczne.
To, co nie jest zaskakujące to miejsca, które najchętniej odwiedzamy w Polsce. 38 proc. wczasowiczów wybrało urlop nad Bałtykiem, a 26 proc. polskie góry. Oczywiście nie bez znaczenia był tutaj bon turystyczny, który przysługuje wszystkim beneficjentom świadczenia 500 plus.
– Z wypoczynku z Polskim Bonem Turystycznym skorzystało już 5 mln dzieci. W ciągu dwóch miesięcy wakacji liczba aktywacji wzrosła do 3 mln, a zrealizowane płatności wyniosły w sumie ponad 1,7 mld zł (z czego ponad miliard w okresie wakacji) – czytamy w raporcie.
Co ciekawe, Polska znalazła się również pośród najczęściej wybieranych kierunków wśród klientów biur podróży. Co prawda zajęła dopiero 8. miejsce, ale to i tak zaskakująca zmiana, gdyż wcześniej najczęściej organizowaliśmy wyjazdy po Polsce na własną rękę.
– Odsetek krajowych wakacji kupowanych w biurach podróży wzrósł sześciokrotnie, choć zdajemy sobie sprawę, że i tak nie odzwierciedla on do końca rzeczywistej pozycji naszego kraju w turystycznych preferencjach – mówi Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl. – Turyści coraz bardziej przekonują się do biur podróży, które oferują wypoczynek w Polsce w konkurencyjnych cenach oraz – sprzedają klientom nie tylko nocleg, lecz całą imprezę turystyczną. A to rodzaj bezpłatnej polisy na wypadek ewentualnego lockdownu – dodał.
Polska? Bardzo chętnie!
Jeśli dużo podróżujecie i otaczacie się podobnymi ludźmi, możecie mieć wrażenie, że podróże są czymś absolutnie powszechnym, a najchętniej wybieramy kierunki zagraniczne. Tymczasem nic bardziej mylnego. Z badania UCE Research wynika, że na urlop dłuższy niż 5 dni wyjechało 56,3 proc. z nas. I bezapelacyjnie królowały wyjazdy w Polsce. W obrębie naszego kraju wypoczywało 81,2 proc. wszystkich urlopowiczów. Mniej niż co piąty z osób (18,8 proc.), które w ogóle wyjechały na taki urlop, zdecydował się na wyjazdy zagraniczne.
To, co nie jest zaskakujące to miejsca, które najchętniej odwiedzamy w Polsce. 38 proc. wczasowiczów wybrało urlop nad Bałtykiem, a 26 proc. polskie góry. Oczywiście nie bez znaczenia był tutaj bon turystyczny, który przysługuje wszystkim beneficjentom świadczenia 500 plus.
– Z wypoczynku z Polskim Bonem Turystycznym skorzystało już 5 mln dzieci. W ciągu dwóch miesięcy wakacji liczba aktywacji wzrosła do 3 mln, a zrealizowane płatności wyniosły w sumie ponad 1,7 mld zł (z czego ponad miliard w okresie wakacji) – czytamy w raporcie.
Co ciekawe, Polska znalazła się również pośród najczęściej wybieranych kierunków wśród klientów biur podróży. Co prawda zajęła dopiero 8. miejsce, ale to i tak zaskakująca zmiana, gdyż wcześniej najczęściej organizowaliśmy wyjazdy po Polsce na własną rękę.
– Odsetek krajowych wakacji kupowanych w biurach podróży wzrósł sześciokrotnie, choć zdajemy sobie sprawę, że i tak nie odzwierciedla on do końca rzeczywistej pozycji naszego kraju w turystycznych preferencjach – mówi Radosław Damasiewicz, prezes Travelplanet.pl. – Turyści coraz bardziej przekonują się do biur podróży, które oferują wypoczynek w Polsce w konkurencyjnych cenach oraz – sprzedają klientom nie tylko nocleg, lecz całą imprezę turystyczną. A to rodzaj bezpłatnej polisy na wypadek ewentualnego lockdownu – dodał.
źródło: fly4free.pl