Strajk w British Airways. Lista odwołanych rejsów z i do Polski
Piloci British Airways rozpoczęli 48-godzinny strajk, uziemiając większość samolotów tej linii. Jak poinformowała rzeczniczka przewoźnika, odwołano „ogromną większość” z 850 lotów zaplanowanych na poniedziałek i wtorek. Na liście znalazły się także połączenia z i do polskich lotnisk.
To pierwszy strajk pilotów tego brytyjskiego przedsiębiorstwa od dziesięcioleci. Agencja Bloomberga przypomniała bowiem, że ostatni strajk z udziałem pilotów British Airways miał miejsce w latach 70. XX wieku.
British Airways – strajk
Stowarzyszenia Pilotów Brytyjskich Linii Lotniczych (Balpa)
poinformowało, że strajk jest wynikiem niezadowolenia pilotów z warunków
płacowych. Władze linii oświadczyły z kolei, że strajk jest
nieuzasadniony, bowiem „oferta płacowa firmy jest uczciwa”.
Balpa poinformowała, że piloci British Airways zamierzają w tym miesiącu strajkować jeszcze raz – 27 września.
Na liście odwołanych lotów znalazły się także poniedziałkowe połączenia z i do polskich lotnisk:
– BA847 Warszawa – Londyn-Heathrow, planowana godzina odlotu 11.50,
– BA851 Warszawa – Londyn-Heathrow, godzina 18.25,
– BA846 Londyn-Heathrow – Warszawa, planowana godzina przylotu 11.00,
– BA850 Londyn-Heathrow – Warszawa, godzina 17.30,
– BA873 Kraków – Londyn-Heathrow, godzina 20.25.
„Ten strajk będzie kosztował firmę znacznie więcej niż inwestycja potrzebna do rozwiązania tego sporu” – podkreślił, cytowany w komunikacie, sekretarz generalny Balpa Brian Strutton „Czas, aby władze firmy wróciły do stołu negocjacyjnego i złożyły poważną ofertę, która zakończy konflikt” – dodał.
Rzeczniczka British Airways zapewniła, że linia jest gotowa i chętna wrócić do rozmów z Balpa.
Tymczasem do zakończenia sporu wezwała obie strony rzeczniczka premiera Borisa Johnsona.
Utrudnienia dla pasażerów
Brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego (CAA) bada sprawę rzetelnego
informowania pasażerów o problemach. Regulator przypomniał władzom
British Airways o prawach klientów, podkreślając, że podczas strajków
linie powinny zaoferować pasażerom zwrot kosztów za odwołane loty,
alternatywne połączenia na porównywalnych warunkach lub nowy lot w
późniejszym terminie.
British Airways pod koniec sierpnia informowały, że wprowadzane będą zmiany do rozkładu lotów.
„Uczynimy wszystko, co w naszej mocy, by umożliwić podróże tak wielu ludziom, jak to będzie możliwe” – napisano w oświadczeniu, zastrzegając jednak, że „jest prawdopodobne, iż wielu pasażerów nie będzie się mogło udać w podróż”.
Zapewniono, że pasażerom, których loty zostaną odwołane, oferowany będzie zwrot pieniędzy za bilety bądź zmiana rezerwacji. Rozważany był też leasing samolotów i załóg innych linii.
Autor: mb / Źródło: PAP, Bloomberg